Connect with us

Zdrowie

Wakacje niebawem, a Ty nie zaczęłaś ćwiczyć? Sprawdź, kilka prostych aktywności fizycznych

Opublikowano

-

wakacje niebawem a ty nie zaczelas cwiczyc sprawdz kilka prostych aktywnosci fizycznych
Zbliżający się urlop często wywołuje w nas poczucie winy, które dotyczy naszej sylwetki i kondycji. Dieta, na którą wraz z początkiem roku miałyśmy przejść, zwykle już dawno poszła w niepamięć i to z kiepskim wynikiem. Im bliżej wakacji, tym bardziej dobitnie sobie to uświadamiamy i wiemy, że mamy coraz mniej czasu. Co możemy zrobić?

Proste ćwiczenia o poranku na poprawę kondycji

Nie ma w tym nic dziwnego, że odczuwasz niechęć to intensywnego wysiłku fizycznego. Jeśli kondycja jest kiepska, to wszystkie podskoki i wyskoki kojarzą się z ogromnym wyzwaniem. Dlatego najlepiej zacząć od prostych aktywności, które wpłyną korzystnie na naszą kondycję i to z samego rana, bo potem możesz już nie znaleźć czasu. Nie zapomnij, aby zaopatrzyć się w odpowiedni strój do ćwiczeń i buty sportowe!

Proste ćwiczenia o poranku mają bardzo wielu zwolenników i pozytywną opinię specjalistów z tego zakresu. Nie dość, że rozbudzą i dodadzą energii, dotlenią mózg to jeszcze przy systematycznym wykonywaniu poprawią Twoją kondycję, sprężystość ciała i rozciągną zastane mięśnie. Być może to właśnie dzięki nim pozbędziesz się uporczywych bólów głowy i zesztywniałego karku o poranku.

Jakie wykonywać ćwiczenia o poranku? Tutaj najlepiej przypomnieć sobie lekcje wychowania fizycznego w szkole. Sprawdzą się krążenia kończyn, bioder, karku, wymachy rąk, nóg, skłony, przysiady, pajacyki – czyli to co proste i nie wymagające dużo wysiłku. Tę lekką gimnastykę można wykonywać nawet boso, ale jeszcze lepiej zrobisz, gdy zaopatrzysz się w odpowiednie buty sportowe.

Spacery i marsze po bliższej i dalszej okolicy

Zdecydowanie lepiej, jeśli będą to nieco szybsze spacery lub właśnie marsze. Z powodzeniem możesz pieszo udać się do pracy czy na zakupy. Ten rodzaj prostej aktywności ma bardzo dużo zalet i polecany jest szczególnie osobom, które mają dużą nadwagę i dopiero zaczynają pracę na sylwetką i kondycją. Jakie przyniosą efekty? Przed wszystkim poprawisz przemianę materii, krążenie, dotlenisz organizm, wzmocnisz stawy, a także mięśnie, ale również je delikatnie wyrzeźbisz. Nie trzeba chyba dodawać, że także schudniesz. Im dłuższe odcinki tym lepiej, a najlepsze jest to, że tę prostą aktywność możesz powiązać z codziennymi obowiązkami, czyli pracą czy niedużymi zakupami.

Jazda na rowerze i bieganie

Są to dwie proste aktywności, które jednak przynoszą spektakularne efekty. Do biegania niezbędne są odpowiednie buty sportowe – na pewno nie chcesz nabawić się groźnej kontuzji. Jeśli wcześniej nie biegałaś, to właśnie spacery i marsze mogą być bardzo dobrym wstępem do biegania. Na początku warto zacząć od niedużych odległości i lekkiego truchtania połączonego z marszem, z czasem znajdziesz odpowiednie tempo dla siebie.

Jeśli bieganie wydaje Ci się zbyt ciężkie, to możesz zastąpić je jazdą na rowerze. Aby jednak odnosiło odpowiednie efekty, to trzeba poświęcić mu nieco więcej czasu. Może to być 3 razy w tygodniu po godzinie. Dzięki tym prostym aktywnościom można szybko zauważyć efekty nie tylko w poprawie kondycji, ale również sylwetki.

Ostatnia aktualizacja wpisu: 21 sierpnia, 2021

Kliknij, aby zobaczyć komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trending