Connect with us

Ciąża

Jak wrócić do formy po porodzie?

Opublikowano

-

jak wrocic do formy po porodzie

Ciąża poniekąd jest jednym z najlepszych i najszczęśliwszych okresów w życiu każdej kobiety. Nie da się jednak ukryć, że kobiecy organizm pracuje przez cały ten czas na najwyższych obrotach. Zachodzi w nim bowiem wiele zmian, które nie pozostają bez znaczenia w odniesieniu zarówno do kondycji jak i ogólnego samopoczucia młodych mam. Starają się one zwykle jak najszybciej wrócić do dobrej formy po porodzie, jednak nie zawsze jest to to takie proste. Istnieje jednak kilka naturalnych sposobów, które pomogą odzyskać pełnie sił jeszcze sprzed okresu ciąży.

Zioła adaptogenne- naturalny sposób na poprawę kondycji po ciąży

Zioła adaptogenne obecnie cieszą się coraz większym zainteresowaniem. To właśnie dzięki nim można w całkowicie naturalny sposób poprawić odporność swojego organizmu i zminimalizować niektóre dolegliwości, z którymi zmagają się panie po porodzie. Adaptogeny można śmiało uznać za rośliny będące fundamentem zdrowia, a także wsparciem zarówno ciała jak i umysłu. Warto wiedzieć, że adaptogeny to rośliny nietoksyczne, które nie obciążają organizmu i nie wywierają na niego negatywnego wpływu. Co więcej, zapewniają one wyjątkową odporność organizmu na stres. Dzięki ich regularnemu stosowaniu, nawet w sytuacjach mocno kryzysowych, organizm poradzi sobie bez ubytków w energii i witalności. Kobietom po porodzie, które chcą jak najszybciej powrócić do dobrej formy i samopoczucia poleca się szczególnie:

  • macę
  • shatavari

Te dwie rośliny adaptogenne wspierają procesy laktacji- w przypadku kobiet, które karmią piersią, a także pomagają zniwelować dolegliwości bólowe po porodzie. Mamy, które regularnie je przyjmują zapomną o bólach pleców czy też o przewlekłym zmęczeniu. Zioła adaptogenne pomogą również wyregulować rozchwianą gospodarkę hormonalną i przywrócą kobietom energię i siły witalne. Warto zauważyć, że wyregulowanie poziomu estrogenów- czyli żeńskich hormonów płciowych znacznie zmniejszy wypadanie włosów. To objaw, z którym panie najczęściej borykają się po porodzie i który wywołuje prawdziwą panikę. Pomogą one w naturalny sposób uzupełnić również niedobory pierwiastków takich jak cynk czy potas.

Czy zioła adaptogenne działają?- opinie młodych mam

Zioła adaptogenne cieszą się coraz większą popularnością. Najlepszym dowodem na ich skuteczność mogą być jednak opinie, które można znaleźć w sieci. Młode mamy wyrażają się bowiem o tych adaptogennych roślinach w samych superlatywach. Więcej o ziołach adaptogennych i sposobie w jaki przywracają one energię młodym mamom można przeczytać na tej stronie.

Łagodne ćwiczenia na powrót do formy i poprawę samopoczucia po porodzie

Kolejnym sposobem na to, by młode mamy szybko powróciły do swojej formy sprzed porodu, a także wyraźnie poprawiły swoje samopoczucie, są łagodne ćwiczenia. Oczywiście muszą one być dopasowane do możliwości fizycznych kobiet po porodzie i nie mogą wywoływać zbytniego obciążenia mięśni dna miednicy. Panie mogą również skoncentrować się na ćwiczeniach wzmacniających mięśnie kręgosłupa, ramion czy kończyn dolnych. Warto również poświęcić czas na stabilizujące ćwiczenia oddechowe. Będą one prawdziwym relaksem zarówno dla ciała jak i dla ducha. Ćwiczenia oddechowe pomogą znaleźć balans wewnętrzny, a także zapewnią młodej mamie odprężenie i zniwelowanie stresu. Wykonywane regularnie w znacznym stopniu pomogą „dojść do siebie” po porodzie.

Czas na regenerację czyli odpoczynek w życiu młodych mam

Panie po porodzie nie powinny zapominać o tym, że ich organizm jest wyczerpany i wymaga czasu, by mógł się zregenerować. Młode mamy powinny więc poświecić odpowiednio dużo czasu na relaks i odpoczynek. Chodzi głównie o to, by wsłuchać się w potrzeby własnego organizmu. Okres połogu trwa nawet do 6 tygodni. W tym okresie młode mamy nie powinny odmawiać sobie popołudniowych drzemek, czy też długich i relaksujących kąpieli. Warto skupić się w tym momencie na sobie i na swoim organizmie. Pomoże to o wiele szybciej i skuteczniej powrócić do dawnej formy, a co najważniejsze, pozytywnie wpłynie na samopoczucie.

Zmiana nawyków żywieniowych młodych mam

Dieta w okresie połogu jest niezwykle istotna. Nie ma to wpływu jedynie na organizm młodych mam, ale także na ich nowonarodzoną pociechę, jeśli karmią one piersią. Organizm kobiety po tak intensywnym wysiłku jakim jest ciąża i poród ma znacznie zwiększone zapotrzebowanie na składniki odżywcze. Dieta powinna być więc odpowiednio zbilansowana i w pełni racjonalna. Dzienny wydatek energetyczny w związku z karmieniem piersią to aż 850 kalorii. Młode mamy powinny więc do swojej diety wprowadzić:

  • surowe owoce oraz warzywa;
  • produkty zbożowe;
  • mięsa;
  • ryby;
  • lekki, nietłusty nabiał.

Wyżej wymienione produkty będą nie tylko cennym źródłem białka, ale także i aminokwasów. Jednocześnie młode mamy powinny unikać produktów wysoko przetworzonych. Nie dostarczają one składników odżywczych, a zawarte w nich konserwanty mogą w niekorzystny sposób wpływać na kobiece samopoczucie. Ważne jest także zadbanie o regularne nawadnianie organizmu. W diecie młodych mam nie powinno zabraknąć płynów w ilości około 3 litrów dziennie. Nie muszą one ograniczać się jedynie do picia wody mineralnej, choć powinna być ona podstawą. Dobroczynny wpływ będzie mieć także zielona herbata, czy soki wyciskane ze świeżych owoców. Warto również zadbać o suplementację witaminy D3, magnezu oraz żelaza. To właśnie niedobór tych pierwiastków daje o sobie znać w okresie połogu.

Profesjonalna pomoc w problemach po ciąży

Nie da siew ukryć, że po ciąży młode mamy mogą borykać się z szeregiem problemów natury fizjologicznej. Bardzo często pojawia się chociażby problem z nietrzymaniem moczu, który jest niezwykle krępujący. Okazuje się, że dotyka on wiele kobiet po porodzie. Zwykle panie mogą sobie z nim radzić przy pomocy wkładek higienicznych lub urologicznych i po prostu przeczekać ten burzliwy okres. Jednak zdarzają się sytuację, że problem urasta do nieco większej rangi. Wówczas młode mamy powinny skorzystać z profesjonalnego wsparcia i pomocy. Mowa tu o wizycie u fizjoterapeuty uroginekologicznego. Nie tylko pomoże on dopasować odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy, ale także będzie mógł udzielić kilku rad i wskazówek odnośnie tego w jaki sposób można szybko dojść do dobrej formy po porodzie. Takie wizyty pomogą paniom uporać się z większością problemów, a młode mamy będą mieć zapewnione w pełni profesjonalne wsparcie w okresie połogu. Warto więc również je rozważyć w momencie, kiedy niektóre z objawów znacznie się nasilają i wymykają spod kontroli.

Ostatnia aktualizacja wpisu: 20 czerwca, 2022

Kliknij, aby zobaczyć komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Trending