Connect with us

Parenting

Baby Shark – skąd się wzięła ta piosenka i czemu jest tak popularna?

Opublikowano

-

Baby Shark - skąd się wzięła ta piosenka i czemu jest tak popularna?

Baby Shark to jeden z największych współczesnych hitów na dziecięcej liście przebojów. Pomimo, że miał trafić do najmłodszej grupy słuchaczy, stał się przebojem numer jeden również u starszaków, a nawet wśród dorosłych. Sprawdź, czym się wyróżnia ten utwór, że w ciągu kilku dni zdobył pierwsze miejsca na listach przebojów.

Baby Shark – Dziecko Rekin

Baby Shark to w dosłownym tłumaczeniu dziecko rekin. Sam tytuł piosenki w polskim tłumaczeniu nie brzmi zachęcająco, jednak wersja anglojęzyczna z łatwością „wpada w ucho”. Tłumacząc całą piosenkę można doszukać się pewnych kontrowersji. Z początku zaczyna się niewinnie: „dziecko rekin, doo doo doo doo, mama rekin, tata rekin, babcia rekin, dziadek rekin”. Potem jednak przechodzimy do słów „chodźmy na polowanie”, „uciekaj”, „nareszcie bezpieczny”. Z jednej strony można uznać to za słowa agresji, nawoływanie do polowania, ukazywanie krwawych możliwości związanych z żerowaniem rekinów, z drugiej – bajkowy sposób ukazania, w jaki sposób żyją te morskie stworzenia.

Piosenka jako, że ma proste słowa, jest bardzo rytmiczna i posiada powtarzającą się frazę „doo doo doo doo”,dlatego jest też łatwo zapamiętywana, nawet dla najmłodszych słuchaczy.

Co łączy Baby Shark i PinkFonG?

PinkFong to mały, różowy lisek będący znakiem rozpoznawczym marki, która promuje edukację najmłodszych  i specjalizuje się w pomocach dydaktycznych dla nich, opartych na piosenkach i programach animacyjnych. Marka należy do firmy pochodzącej z Południowej Korei – The Pinkfong Company, która wcześniej nosiła nazwę SmartStudy. Tworzy ona treści edukacyjne dla dzieci najwyższej jakości, tak aby w sposób łatwy i przyjemny mogły one doświadczać i poznawać otaczający je świat. W tym celu realizuje nagrania animacji, piosenek, tworzy edukacyjne aplikacje kierowane do najmłodszych, produkuje edukacyjne zabawki, a także występuje na żywo ze swoimi „show”. PinkFong i ich Baby Shark Dance to jeden z największych i najbarwniejszych musicali ostatnich czasów na całym świecie. Dzięki Baby Shark, zarówno piosence, jak i kolorowemu, animowanemu teledyskowi, PinkFong stało się rozpoznawalne na całym globie. Trzeba jednak zaznaczyć, że nie jest to ich pierwszy utwór, posiadają bowiem w swoich zasobach ponad cztery tysiące animacji dla dzieci, w tym piosenek, teledysków oraz gier. Wszystko to od 2010 roku, kiedy firma ruszyła w Seulu pod nazwą SmartStudy. Dwanaście lat spowodowało, że udostępnili najmłodszym, do poznawania świata, dość spory materiał, jednak dopiero dzięki Baby Shark Dance, świat to docenił i zaczął poszukiwać innych dzieł PinkFong.

Baby Shark – pierwsze miejsca na listach przebojów z całego świata

Baby Shark od PinkFong od początku roku nie schodzi z pierwszych miejsc list przebojów. Na Youtube piosenka wraz z kolorowym teledyskiem od różowego liska osiągnęła w maju tego roku 10 571 168 935 wyświetleń, 34 miliony polubień, a także 57,3 miliony subskrybentów. Piosenka wraz z teledyskiem od PinkFong trwa dwie minuty i szesnaście sekund. W czasie trwania kolorowego, bajkowego, animowanego teledysku z rybkami w roli głównej, dwoje koreańskich dzieci, dziewczynka i chłopiec, wykonują prosty układ choreograficzny, którego może nauczyć się bez problemu nawet najmłodsze dziecko. Polega on bowiem na powtarzalności ruchów rąk, w różnych, nietrudnych kombinacjach, jak klaskanie i tworzenie nad oczami tak zwanego daszka.

Sukces Baby Shark od PinkFong doprowadził do tego, że różne formacje wokalno – taneczne, zespoły muzyczne dziecięce, zaczęły tworzyć własne teledyski i animacje, jednakże zawsze wzorując się na pierwotnej wersji. Powstały również remixy. Ponadto PinkFong stworzył inne edukacyjne animacje, z bohaterami teledysku Baby Shark, czyli barwnymi i przyjaznymi rekinami.

Warto jednak dodać, że Baby Shark nie jest utworem wymyślonym przez południowo koreańską firmę. Tak naprawdę to autor tego utworu nie jest znany, a sama piosenka była wykorzystana w kinowym hicie, horrorze „Szczęki”. Co ciekawe, sam PinkFong wypuścił teledysk dla dzieci już w 2015 roku, wtedy jednak nie miał takiego rozdźwięku, dopiero pięć lat później osiągnął 7 milionów wyświetleń. Nie ma to jednak porównania z dzisiejszą ich ilością.

Baby Shark – utwór, zabawki, ubrania

Baby Shark sam w sobie z początkiem tego roku stał się marką. Kolorowe rekiny są wszędzie. Można powiedzieć, że na dobre zagościły w dziecięcym świecie. Włączając telewizję, Internet, idąc na zakupy, wszędzie otaczają nas wodni bohaterowie teledysku Baby Shark. Marki odzieżowe wypuściły całe kolekcje ubranek dziecięcych z motywem rekinów. Nawet jeśli nie przypominają one tych z koreańskiej animacji, to dzieci i tak właśnie z nią je kojarzą. Również w sklepach z zabawkami są wydzielone poszczególne półki poświęcone Baby Shark, a na nich maskotki, figurki, gierki, zabawki interaktywne, w tym śpiewające rekiny.

W wielu dziecięcych klubikach, na placach zabaw są organizowane tematyczne imprezy dziecięce, z motywem przewodnim Baby Shark, oprócz animatorów przebranych za rekiny, można je spotkać na papierowych kubkach, talerzykach, a nawet opakowaniach słodyczy.

Baby Shark wzbogaciło nie tylko edukację dzieci, ale także kieszenie potentatów przemysłowych.

Ostatnia aktualizacja wpisu: 8 maja, 2022

Kliknij, aby zobaczyć komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Trending