Connect with us

Kuchnia

Soczewica – w jaki sposób może się sprawdzić w naszej kuchni?

Opublikowano

-

Jest zdrowa i pożywna, a przy odrobinie wyobraźni można z niej wyczarować wyśmienite potrawy. Soczewica to wyjątkowy składnik, dzięki któremu zdrowa dieta stanie się jednocześnie dietą oryginalną. Jakie przysmaki można wyczarować z tej rośliny strączkowej? Po jakie przepisy miłośnicy jarskich smakołyków już teraz sięgają bardzo chętnie?

Zobacz także: Superżywność – czym jest superfood oraz jakie ma zalety?

Moc witamin i minerałów

Bez względu na to, jakie przepisy na dania z soczewicy wykorzystamy, nasz organizm sporo zyska. Ta roślina to wyjątkowe bogactwo minerałów i witamin, dzięki którym możemy poprawić swą formę w prosty i przyjemny sposób. Dla wegan jest ona przede wszystkim wartościowym źródłem białka, dzięki czemu z powodzeniem zastępuje mięso, z kolei dla osób walczących z otyłością – wspaniałym źródłem błonnika, dzięki któremu można zaspokoić głód i zadbać o swój przewód pokarmowy. Ogromna ilość witamin, w tym witamin z grypy B i witaminy C, moc potasu – oto kolejne powody, dla których warto włączyć soczewicę do swej zdrowej diety. Co można z niej wyczarować?

Jakie gatunki soczewicy mogą się pochwalić w naszej kuchni?

To, co przygotujemy z soczewicy, zależeć będzie przede wszystkim od tego, po jaki gatunek tej rośliny strączkowej sięgniemy. Jeśli wybierzemy soczewicę czerwoną, nie będziemy musieli czekać zbyt długo na jej rozgotowanie się, a gotowa soczewica będzie idealnym dodatkiem do zup lub past kanapkowych. Znacznie trudniej jest rozgotować soczewicę zieloną, często stosowaną jako dodatek do farszów lub pożywnych sałatek. Dla wielu z nas najważniejszym składnikiem zdrowej diety staje się jednak soczewica brązowa, znana z charakterystycznego smaku oraz barwy, dzięki którym z powodzeniem imituje mięso. To właśnie z tego gatunku soczewicy powstają najsłynniejsze dania wegetariańskie, takie jak jarskie pasztety oraz warzywne kotlety. Są one zdrowe i pożywne, a połączone z ciekawymi dodatkami i oryginalnymi przyprawami, mogą stać się wyjątkowo cenionymi przysmakami w wielu domach.

Najciekawsze przepisy na dania z soczewicy

Rosnące zainteresowanie dieta bezmięsną oraz zdrowym sposobem odżywiania się to czynniki, dzięki którym przepisy na dania z soczewicy pojawiają się coraz częściej w książkach kucharskich oraz na portalach poświęconych gotowaniu. Co można przygotować z tej rośliny strączkowej? Z czerwonej soczewicy, suszonych pomidorów oraz pestek dyni można przygotować wspaniałą pastę kanapkową. Będzie ona rewelacyjnym dodatkiem do każdego śniadania, a jednocześnie sposobem na dostarczenie do organizmu tak cennych składników mineralnych, jak żelazo czy potas. Wielkim powodzeniem cieszą się też przepisy na wegańskie pasztety – smaczne i zdrowe składniki jarskiej diety. Można je przygotować m. in. z zielonej soczewicy, płatków owsianych, ulubionych warzyw oraz aromatycznych ziół. Na portalach kulinarnych znajdziemy też wiele ciekawych pomysłów na chrypiące kotlety z soczewicy. Tu najlepiej sprawdzi się soczewica brązowa, można też wybrać soczewicę czerwoną. Z czym ją połączyć? Z innymi warzywami! Wśród najciekawszych propozycji znajdują się kotlety z soczewicy i jarmużu, znane są też przepisy na kotleciki z groszkiem lub szpinakiem. By danie takie było zdrowsze i jeszcze bardziej pożywne, można do składników dołączyć takie rarytasy, jak płatki owsiane oraz wybrane zioła. Na zimowe obiady idealną propozycją mogą się z kolei okazać pożywne zupy z soczewica czerwoną oraz gulasze z soczewicy, ziemniaków, papryki, pietruszki i aromatycznych, orientalnych przypraw.

Zdrowa dieta wcale nie musi oznaczać nudy. Wręcz przeciwnie – kto sięgnie po te przepisy, w których pojawia się soczewica, ten będzie mógł się nacieszyć wybornym smakiem wielu jarskich potraw oraz dietą, która dla naszych organizmów będzie wyjątkowo cennym wsparciem.

Ostatnia aktualizacja wpisu: 13 stycznia, 2021

Kliknij, aby zobaczyć komentarze

Zostaw odpowiedź

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Trending